Specialundervisning
0   184

Selve anbringelsen giver sammen med forventninger anbragte børn lyst til at lære

Anbringelsen er den faktor, som har størst betydning for, om anbragte børn klarer sig godt i skolen. Det viser en undersøgelse fra Videnscenter for Anbragte Børn og Unge. ”De unge kommer i mange tilfælde fra hjem, hvor forældrene ikke interesserer sig særligt meget for deres skolegang. For de unge har det derfor gjort en forskel at komme til at bo på en institution eller en plejefamilie, hvor der i langt højere grad er blevet støttet op om deres skolegang”, siger centerleder Mette Larsen. Det motiverer også de unge, når lærerne har positive forventninger til dem.


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ

Specialpædagogiknetværket er for alle, der interesserer sig for eller arbejder med undervisning af børn og voksne med særlige behov. I samarbejde med Tidsskriftet specialpædagogik

Læs mere om de faglige netværk
Nu får du et nyhedsbrev (inkl. fagrelevante annoncer) fra netværket. Du kan ændre dine valg af nyhedsbreve på din profilside.
2.443 andre er allerede tilmeldt