Debat

De nationale sketch! (dansk)

Igen skal man stå på mål, for at undskylde resultater, som ikke har nogen som helst evidens!

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Igen skal man stå på mål, for at undskylde resultater, som ikke har nogen som helst evidens! Det er tydeliggjort fra adskillige fagfolk på alle planer! Lærere, professorere og mange andre kloge folk! Jeg vil ikke desikere og udstille det amatøriske stunt, med de tåbelige nonevidens opgavetyper. Det er gjort mange gange, med ingen respons til følge, fra de involverede initiativtagere! Da der umiddelbart ikke sker noget konkret fra den front,så sker der det ligenu, at lærere øver eleverne til nationale test, så man kan bevise, at de er "dygtige"(så er jeg fredet!)  En tyk devaluering som resulterer i, at eleverne bliver gode til testopgaver, men sideløbende ikke lærer ret meget nævneværdigt! Det ender med, at vi alle underviser testorienteret! Det skal stoppes for alle involveredes skyld! Så vi kan arbejde videre, med en god progressiv undervisning, hvor eleverne lærer at læse, på en funktionel og motivasionsbaseret måde! Det sker ikke nu :-(

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget