Forskere skal undersøge fordele ved ADHD-træk

I dag bliver ADHD i stor udstrækning forstået ud fra den tanke, at enten har barnet ADHD eller også har det ikke. Studier tyder dog på, at ADHD-træk i virkeligheden optræder i varierende grader hos alle mennesker. Nu vil en gruppe forskere undersøge, om børn i 1. til 3. klasse har varierende grader af ADHD-træk, og hvad trækkene betyder for børns funktionsevne og livskvalitet, skriver Aarhus Universitet. De vil også se nærmere på de positive sider ved ADHD, altså om børn med en vis grad af ADHD-træk klarer sig bedre end børn uden sådanne træk i bestemte situationer.

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Aarhus Universitet: Forskergruppe fra Aarhus modtager millionstøtte til projekt om ADHD

Powered by Labrador CMS