Debat
5   106

Tomhedens nytte. Om undervisningens åbning og læringsmålsstyringens lukning

Jeg har skrevet en skæv, men måske alligevel rammende artikel om læringsmålsstyringen set i lyset af 2500 år gamle klassisk kinesiske værkers og en 400 år gammel klassisk japansk teksts beskrivelser. Til slut i artiklen en aktualisering og et kort historisk rids.

NB: Den himmel, der tales om, er ikke en transcendent guddoms himmel, men den himmel vi kan se op på. Det kinesiske ord ‟himlen” (天) har i sig også betydningen ‟tiden”, og ordet ‟jorden” (地) har i sig også betydningen ‟rummet”. Det er i åbningen, i påvirkningsfeltet mellem himlen og jorden, i dette tids-rums tomrum, at menneskets eksistens muliggøres.

Artiklen læses her:

Artiklen fortsætter under banneret

http://nordosten.dk/tomhedensnytte.html


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

LÆS OGSÅ