Debat

Tak til de duelige

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Så faldt der dom i sagen mod Frank Dahlgaard (se Folkeskolen nummer 21, side 26).

I mere end 30 år har de tre 'uduelige' lærere på Fysisk Institut været inspirationskilder for de lærere i folkeskolen, der skulle forestå undervisningen af elever i fysik/kemi og elektronik.

Gennem 70'erne og 80'erne har de gennemført en omfattende forsøgsundervisning af skolens yngste elever med fysik- og kemiaktiviteter tilpasset børns forskellige udviklingstrin. Elementerne fra denne forsøgsundervisning kom til at udgøre en væsentlig del af faget natur/teknik.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Jeg vil gerne takke de tre særdeles duelige lærere for faglig og pædagogisk inspiration gennem mange år.

Harald Oksbjerg

Kolding