Fællesskab og ordentlige arbejdsforhold – for alle medlemmer

Publiceret Senest opdateret

1.-SUPPLEANT:

Niels Jørgen Jensen, 8600 Silkeborg, kreds 132

2.-SUPPLEANT:

Ole Bjerre Martinussen, 7100 Vejle, kreds 116

STILLERE:

Bent Eriksen, kreds 131 • Ole Trøst Rasmussen, kreds 131 • FrankMøller Larsen, kreds 131 • Annette Værum Hinkbøl, kreds 131 • BentKjær, kreds 131 • Torben Nielsen, kreds 131 • Johnny MonefeldtSpecht, kreds 132 • Henrik Steffens, kreds 132 • Leif Pedersen,kreds 132 • Morten Dalsgaard Jensen, kreds 132 • Trine Falck Steen,kreds 132 • Karsten Jensen, kreds 132 • Ulla Laursen, kreds 132 •Nele Lilholm, kreds 132 • Claus Andersen, kreds 110 • LissyJørgensen, kreds 110 • Signe Henningsen, kreds 110 • Tim Dam, kreds110 • Kurt Drammelsbæk Sørensen, kreds 130 • Jens-Ole Sørensen,kreds 130 • Michael Povlsen, kreds 130 • Mads Christensen, kreds130 • Mette Søndergaard, kreds 130 • Jette Husum, kreds 130 • LeifPlauborg, kreds 130 • L. Kahr Rasmussen, kreds 130 • LasseKjeldsen, kreds 137 • Jan Ovedal, kreds 137 • Birthe Linnet Møller,kreds 137 • Patrick Schunck, kreds 137 • Carsten Nielsen, kreds 116• Lillian Jensen, kreds 116 • Leif S. Vestergaard, kreds 116 •Anette Stenfeldt, kreds 116 • Sine Bjerre Martinussen, kreds 113 •Lars Kammer Pedersen, kreds 133 • Bjarke Fredberg, kreds 133 •Rasmus Hemmer-Hansen, kreds 133 • Torben Nørgaard Jensen, kreds 133• Jens Peter Majlund Mikkelsen, kreds 133 • Anne Ejlsted, kreds 15• Heidi Kjølhede Larsen, kreds 15 • Susanne Skovgaard, kreds 15 •Thorkild Klausen, kreds 15 • Conni P. Petersen, kreds 15 • LonnieAndersen, kreds 15 • Winnie Julskjær Pedersen, kreds 132 • MarianneHusum, kreds 137 • Bjørn de Place, kreds 137

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Vi kan ikke finde svar på, hvilket uddannelsessystem vi ønsker, uden at give et svar på, hvilket samfund vi ønsker!

»Jeg kunne gøre det så meget bedre, men jeg har alt for mange opgaver«, er en udtalelse, jeg hører fra mange lærere. Mangel på mening i nye tiltag er samtidig udbredt. Læreren forsøger at tilpasse ambitionerne, knokler endnu mere eller finder andre græsgange. Vi skal vise lærernes virkelighed, skabe stærkere alliancer med forældre, forskere og andre parter. Det er en fælles fagforeningsopgave!

Arbejdstid. Vi følger systematisk op på alle skoler, der er omfattet af lov 409 - først og fremmest for at skaffe bedre rammer for lærernes arbejde. Vi skal vedholdende holde arbejdsgiverne fast på deres forpligtelse til at realisere de aftalte målsætninger og initiativer om arbejdstid. Vi skal arbejde videre for at skaffe os flere og bedre lokalaftaler, mens vi kæmper for en central arbejdstidsaftale.

Skoleledelse skal fokusere på kernen i skolen - at lykkes med undervisningen. Arbejdsglæde og et ordentligt arbejdsmiljø er afgørende for lærerne og skaber de bedste resultater for eleverne - det skal ledere og arbejdsgivere prioritere.

Folkeskolen er desværre ved at udvikle sig væk fra den fælles skole, og en voldsom underfinansiering er et faktum, der savner politisk erkendelse og handling. Undervisning og uddannelse er en investering i fremtiden. Det skal vi holde fast i sammen med det brede formål med skolen.

Velfærd! - afskaf konkurrencestaten. Jeg vil arbejde for at forstærke og udbygge vores samarbejde med andre fagforeninger og de politiske partier om velfærd, også gennem mit bestyrelsesarbejde i tænketanken Cevea.

Det vil jeg arbejde hårdt for de næste fire år!