Der er et formål med formålsparagraffen!

Publiceret Senest opdateret

1.-SUPPLEANT:

Dan Dabelstein Løwe, 2670 Greve, kreds 43

2.-SUPPLEANT:

Karen Sørensen, 4540 Fårevejle, kreds 53

STILLERE:

Annette Volfing Højager, kreds 52 • Mads Nielsen, kreds 52 •Martin Mogensen, kreds 52 • Jens Rohrberg, kreds 52 • ElinMortensen, kreds 52 • Hans Junker, kreds 52 • Marianne Lund, kreds42 • Per Brinckmann, kreds 42 • Torben Johannesen, kreds 42 •Jørgen Hardis, kreds 42 • Niels Finne, kreds 53 • Anita Rathje,kreds 53 • Elsebeth Henriksen, kreds 53 • Lone Varming, kreds 53 •Pernille Nørgaard, kreds 44 • Peter Bilde, kreds 44 • HeineRasmussen, kreds 44 • David Møller, kreds 44 • Anne-Mette Olsen,kreds 45 • Else M. Pedersen, kreds 45 • Tanja Siiger, kreds 45 •Helle Loch Nyboe, kreds 45 • Peter Hansen, kreds 41 • KrestenDahlmand Andersen, kreds 41 • Henriette Eriksen, kreds 53 •Marie-Louise Kjøller, kreds 42 • Torsten Jensen, kreds 41 • RuneMikael Kent, kreds 41 • Tina Svarre Hasselager, kreds 41 • KarenAsholt Pedersen, kreds 41 • Tina Beck-Nilsson, kreds 43 • Lotte RueHemmingsen, kreds 43 • Synne Kremmer Knudsen, kreds 43 • LotteMortensen, kreds 43 • Grethe Funch Pedersen, kreds 51 • ChristinaEven, kreds 51 • Hanne Rothausen Faurfelt, kreds 45 • RuthCharlotte Thrane, kreds 43 • Henning Manley Voigt, kreds 44 •Lisbeth Tønnesen, kreds 44 • Birgitte Bech Feddersen,

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Jeg stiller op til endnu en periode i hovedstyrelsen og vil fortsætte arbejdet for at:

• Få aftaler om arbejdstid, der sikrer ordentlig tid til forberedelse af og samarbejde om de mange opgaver, der kræves af lærere, børnehaveklasseledere og alle andre medlemmer.

• Balancen mellem opgaver og tid bliver sikret, så rammerne ikke modarbejder lærernes engagement og ambitioner, og vi oplever et arbejdsmiljø, der ikke gør ondt.

• Fortsætte kampen for, at inklusionsindsatsen på skolerne bliver kvalificeret med støtte, sparring og uddannelse til lærerne.

• Pædagogiske argumenter på forskningsmæssig baggrund bliver styrende for lærernes professionelle muligheder for at gennemføre kerneydelsen, som er undervisningen.

Mange kommuner arbejder ensidigt med en læringsmålstyret undervisning, hvor indholdet i formålsparagraffen risikerer at blive både glemt og klemt! Det er svære opgaver, lærerne møder hver dag i skolen, hvor inklusion, integration og flygtningebørns skolegang bare er nogle af de mest aktuelle. For at løse udfordringerne kræver det, at formålsparagraffens intentioner opfyldes, så vi kan få minimeret social ulighed, radikalisering og andre uhensigtsmæssigheder, der ikke fører til livsduelige unge, der kan klare sig i samfundets udfordringer.

Det helt afgørende for, at lærerne kan lykkes med undervisningen i skolen og bevare engagementet, er, at vi får sikret acceptable og gode arbejdsvilkår. Der skal på alle områder af skolens virke sikres nok tid til opgaverne, og vi skal i langt højere grad have fokus på vigtigheden af et godt arbejdsmiljø for at kunne levere god kvalificeret undervisning.

Opgaverne til den kommende hovedstyrelse står i kø - og jeg er parat til at fortsætte kampen!