Mere fagforening for medlemmerne

Publiceret Senest opdateret

1.-suppleant:

Stinne Lorenz, 2300 København S, kreds 11

2.-suppleant:

Lars Toft, 2300 København S, kreds 13

Stillere:

Martin Baadsgaard, kreds 13 • Anna Christensen, kreds 11 • MetteWelin Zaar, kreds 11 • Line Dvoracek, kreds 11 • Annette Rudbeck,kreds 11 • Pia Pignot, kreds 11 • Nuka Forchammer, kreds 11 •Mikael Kjærgaard, kreds 11 • Jesper Gundersen, kreds 11 • MichaelLerche-Thomsen, kreds 11 • Daisy Lykkeberg, kreds 11 • Anders Dahl,kreds 11 • Søren Evald Bentsen, kreds 11 • Jon Nielsen, kreds 11 •Emil Christophersen, kreds 11 • Thomas Diechmann, kreds 11 • JohnOlsen, kreds 11 • Terkel Lond, kreds 11 • Christina Rinaldo, kreds11 • Anne Sofie Balslev-Clausen, kreds 11 • Line R. Højholt, kreds11 • Frank Mortensen, kreds 11 • Anna-Karina Ivanouw, kreds 11 •Laura Såby Heyde, kreds 13 • Nils Djervad, kreds 13 • DorteIversen, kreds 13 • Anders Weng, kreds 13 • Stine Nordberg, kreds13 • Anne-Mette Thøysen, kreds 13 • Christian Sletbjerg, kreds 13 •Katrine Helden, kreds 13 • Michael Andersen, kreds 13 • SusanneThomsen, kreds 13 • Birgitte Røder Hansen, kreds 13 • BettinaThorsøe, kreds 13 • Anne-Marie Mikkelsen, kreds 13 • Mette VindalAndersen, kreds 13 • Helen Kock, kreds 13 • Jesper Fisker Hansen,kreds 13 • Jacob Jensen, kreds 13 • Danni Hansen, kreds 13 • StineBoje, kreds 13 • Helle Vejgaard Nielsen, kreds 13 • MariaKristensen, kreds 13 • Sigrid Honig, kreds 13 • Karina Jansen,kreds 13 • Ricky Hansen, kreds 13 • Peter Jensen, kreds 11

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Folkeskolen skal være en attraktiv arbejdsplads og Danmarks Lærerforening (DLF) en stærk fag- og skolepolitisk organisation - men vi skal kunne stå på ét ben ad gangen.

Vi skal med det ene ben bringe vores ekspertviden ind i dannelsen og udviklingen af verdens bedste folkeskole. Vi skal opbygge en stærk politisk kapital, så vi anses som eksperterne, politikerne gerne vil lytte til og udvikle sammen med.

Vi har i DLF eksperter på alle områder: vejledere, konsulenter, faglige eksperter, specialundervisere med flere. Dem skal vi trække på. Vi skal bruge vores egne medlemmer langt mere proaktivt. Det skal være medlemmerne, der i langt højere grad inviteres ind til udvikling af folkeskolen. Vi skal sige ja til udvikling, så det er den historie, der fortælles om os, og samtidig sætte betingelser for, hvordan visionerne og udviklingen kan lykkes, men vi skal være skarpe på ikke at bringe medlemsvilkår ind i forhandlingerne.

Med det andet ben skal vi samtidig arbejde på at skabe de bedste arbejdsvilkår for medlemmerne. Vi skal have en kollektiv arbejdstidsaftale/Overenskomst 18, som sikrer alle medlemmer et loft over undervisningstimetal og en arbejdsplads i et ordentligt arbejdsmiljø. Vi skal stille krav om, at der etableres de nødvendige arbejdspladser på skolerne, så lærerne kan lykkes med deres arbejde. Vi skal have tilliden, respekten og fleksibiliteten tilbage. Vi skal have skabt en meningsfyldt arbejdstidsaftale, som både tilgodeser det øgede teamsamarbejde og giver os optimal mulighed for at lykkes med vores arbejde.

Med en skarpere opdeling skal det være tydeligere, hvad DLF gør for medlemmerne. Efter lockouten har vi fortsat en stor opgave at løfte sammen. Jeg tilbyder mine skuldre og går forrest.