Lærer til lærer

I skolen skal vi også gå på to ben - Sprogfagene som adgang til verden

I alle sprogfagene er der en forventning om, at sproget kan bruges som adgang til verden, det kan være en udfordring!

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

www.emu.dk ligger der et emne, der handler om global undervisning. Derunder finder man en masse emneord, hvor der er tilknyttet diverse fag og forløb. Der er ved at blive oprettet indgange, hvor man som lærer kan klikke sig ind alt efter, hvilket trin i skoleforløbet man er på. Der kommer løbende flere forløb med mål for læring - lige til at gå til.

Der er også hjælp at hente på www.uvm.dk/intvejl, hvor der ligger en kortlægning af - på sigt - alle skolens fag og emner, hvor det synliggøres, at det, global undervisning og forståelse kulturer imellem, faktisk er en dimension i alle skolens fag - så på den måde er det oplagt, at sprogfagene er en dimension i tværfaglige forløb, hvor et globalt tema er udgangspunktet.

Powered by Labrador CMS