Debat

TI SPØRGSMÅL TIL FORÆLDRE

10 spørgsmål til forældre, som mener, at lærernes konstante målinger (læringsmålstyret undervisning) af elevernes standpunkter er gavnlige for deres børns motivation for at lære.

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

1. Hvilke skoleoplevelser var dine bedste og mest lærerige?

2. Hvorfor synes mange børn, når de når en vis alder, at skolen er kedelig?

3. Hvor effektivt lærer elever, når de keder sig?

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

4. Bliver skolen mere eller mindre spændende, når lærerne hele tiden måler eleven?

5. Hvad motiverer dig allermest til at yde dit bedste?

6. Hvor vigtige er fællesskaber og trivsel for læring?

7. Skal lærerne fokusere på alt det i skolen, som kan måles og testes og bruge mindre tid på det svært målbare?

8. Hvor højt prioriterer du, at dit barn vedligeholder og styrker sin nysgerrighed, kreativitet og empati i skolen?

9. Er gode relationer til klassekammerater og lærere vigtige for dit barns læring?

10. Bliver undervisningen mere meningsfuld, når den styres af målinger og test?

Hvis du vil læse, hvad jeg mener, kan du fx læse denne artikel:

https://www.folkeskolen.dk/571984/maalingsstyret-undervisning---den-synligt-bedste-daarlige-undervisning

Powered by Labrador CMS