Lærer til lærer
0   438

Højere ordens tænkning

TASKs, førTASKs og efterTASKs

Der er som bekendt mange veje til Rom. Der er heller ingen facitlister i læring og mening med læring. Det som skaber læring for én elev skaber ikke nødvendigvis læring for en anden elev.

Opgaver - løbediktat, læsning af svære tekster og videreskrivning i forskellige genrer er blot nogle af de forskellige ”læringsrum” vi har besøgt her på Brandbjerg Højskole i går og i dag.

Danmarks Lærerforening har givet mulighed for at få ny inspiration og viden om mit fag - engelsk. Det har givet en kærkommen lejlighed til at udarbejde en ”projekt periode plan” for et forløb om Sydafrika til engelsk i 8. klasse.   

Den højere ordens tænkning - bloomstaksonomi for læring giver altid mening.

Artiklen fortsætter under banneret

Tak til min fagforening for at invitere til dette.

 


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ

Engelsknetværket er for alle, der underviser i eller interesserer sig for faget. I samarbejde med Sproglærerforeningen.

Læs mere om de faglige netværk
Nu får du et nyhedsbrev (inkl. fagrelevante annoncer) fra netværket. Du kan ændre dine valg af nyhedsbreve på din profilside.
1.795 andre er allerede tilmeldt