Lærer til lærer
Højere ordens tænkning
TASKs, førTASKs og efterTASKs
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Der er som bekendt mange veje til Rom. Der er heller ingen facitlister i læring og mening med læring. Det som skaber læring for én elev skaber ikke nødvendigvis læring for en anden elev.
Opgaver - løbediktat, læsning af svære tekster og videreskrivning i forskellige genrer er blot nogle af de forskellige ”læringsrum” vi har besøgt her på Brandbjerg Højskole i går og i dag.
Danmarks Lærerforening har givet mulighed for at få ny inspiration og viden om mit fag - engelsk. Det har givet en kærkommen lejlighed til at udarbejde en ”projekt periode plan” for et forløb om Sydafrika til engelsk i 8. klasse.
Den højere ordens tænkning - bloomstaksonomi for læring giver altid mening.
Tak til min fagforening for at invitere til dette.