Uskolet

Dødssyge læringsmål bedst tjent med at 
forblive usynlige

Hovedparten af eleverne i den danske folkeskole er helst fri for, at eventuelle læringsmål bliver gjort synlige.

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Det fremgår af et nyt rundspørge, som har undersøgt et af tidens hotteste pædagogiske emner. »Jo, man kan godt høre«, kommenterer en elev, »at I snakker meget om det, jer lærere. Men indimellem er det altså bedst, at ting bliver ved med at være hemmelige«.

Eleven mener, at situationen kan sammenlignes med at være på bilferie med sin familie: »Hvis ens far for eksempel fortæller, at vi skal køre i seks timer, før vi kan holde pause og købe is og pizza, så kan det godt være virkelig hårdt at tænke på. Men hvis man ikke ved, hvor man skal hen, og hvor lang tid man skal køre, men bare at det nok bliver utroligt kedeligt og sikkert tager vildt lang tid - så kan man bedre bare sidde og stene lidt og kigge efter Porscher«.

Uskolet er Folkeskolens bagside med opdigtet satire, som er inspireret af små og store begivenheder i tiden. Enhver lighed med tilværelsen, virkelige personer og nulevende hændelser er tilfældig og for det meste ikke med vilje. Ingen af de personer, som optræder i artiklerne, kunne finde på at gøre eller sige sådan i virkeligheden.

Powered by Labrador CMS