Debat
5   440

Målstyring er uden reel motivation!

Det er gidseltagning af den professionelle lærers profession!!!

Vi er alle taget som gidsler via målstyret undervisning! Det går ikke så godt via pisaresultaterne generelt! Så må man ty til effektiv ensrettet diktatorisk landsdækkende "læring"! Den læring der bliver målt via Pisa er den målbare, og den viser ca.10% af elevernes potentiale! Her er evidens og kvantitative test og prøver i centrum! Denne primitive målbarhedsundervisning kan de fleste få billige point for at udføre! Kæden ryger af, når man sammenkæder motivation som synlig læring!!! "Jubiii jeg har nået det bedste niveau i kommatering" udtaler en træt elev, efter at have udført adskillige formelle opgaver uden sammenhæng med skriftlig fremstilling!!!! Den elev som skriver fantastisk, får ikke mulighed for at gøre det,da undervisningen hovedsageligt drejer sig om formelle målbare kompetencer! og scorer så lidt lavt på dette målbare parameter! Det kvalitative termometer er uden strøm, da det ikke kan lave en reel målbar dom!  En case for at skære det ud i pap!!! Fodbold: "Om 3 måneder har i lært indersidesparket" Svar: "Hvornår må vi spille fodbold???? "Du skal først lære indkast, og hjørnespark og 100 andre teknikker på højeste niveau"???? Hvad kan man så lære af det? -Al læring skal læres i en reel sammenhæng! Hvis ikke det er tilfældet, så lærer man ikke ret meget! Man kan score en hel del billige point via formelle teknikker,men det scorer man ikke mange mål på :-) Der er tonsvis af billige mål at score, i den målstyrede undervisning, men de fleste burde være annulerede :-) og det bliver du sgu ikke en Einstein eller Laudrup af :-) Præstationen skal indeholde alle kompetencer! Helhed er = motivation! Synlig læring har intet med motivation og egentlig læring at gøre! Målstyringsbacillen er ankommet :-( Den skal stoppes inden det er forsenttttttttttttttArghhhhh...............................www.facebook.com/Overgreb?ref=aymt_homepage_panel

Artiklen fortsætter under banneret


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ