Lærere på interne skoler evaluerer første år med reform og nye arbejdstider

”Vi har det ikke værre end vores kollegaer i folkeskolen – men det er også slemt nok”. Sådan lyder den kortfattede konklusion fra to medlemmer af Socialpædagogernes netværk for lærere om, hvad folkeskolereformen og de ændrede arbejdstider betyder for lærere på døgninstitutionerne interne skoler og på opholdssteder og sikrede institutioner. ”Lærerne på min skole har mistet muligheden for at planlægge deres arbejde på den mest hensigtsmæssige måde”, siger netværksansvarlig og skoleleder på Orøstrand Skole- og Behandlingshjem Line Engelbrecht til fagbladet Socialpædagogen.

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Socialpædagogen: Første år med skolereformen