Forlaget Stepnote vil forsøge at få flere musiklærere til at være med til at udvikle læringsmidler til musikundervisningen via metoden crowdsourcing.

Forlag inviterer musiklærere til at udvikle læremidler

Musiklærere kan komme med ideer og løbende følge udviklingen af læremidler til musikundervisningen med forlaget Stepsnotes nyeste tiltag; crowdsourcing.

Publiceret

crowdsourcing i stepnote

Sådan foregår en typisk crowdsourcing

Runde 1:

Læreren modtager en email med et åbent spørgsmål vedr. etkonkret tema, produktidé
eller lign. som du kan komme med input til.

Runde 2: 

Når forlaget har modtaget tilstrækkeligt med input sendes enny mail ud, denne gang med forkus på at vurdere de andres forslagog eventuelt arbejde videre med et af dem. 

Runde 3:

Her modtager læreren en mail med besked om at gå ind ogvurdere de forskellige forslag der er kommet ind.

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Stepnote vil meget gerne have folk der til daglig arbejder med musikundervisning i folkeskoler og musikskoler til at deltage i udviklingen af nye musik-læremidler.

Stepnote har også tidligere involveret fagfolk i udviklingen af læringsmidler, men med crowdsourcing forsøger forlaget at intensivere og strukturere arbejdet, så flere musiklærere kan være med.

"Det er alle jer derude, der arbejder med de unge i klasselokalerne og skal inspirere dem, undervise dem i at komme ind i musikken, blive grebet af den og få den ind under huden og dermed opleve hvor fantastisk det er at kunne tale musikkens sprog", står der på Stepnotes hjemmeside. Forlaget håber, at metoden crowdsourcing kan være et laboratorium hvor alle der ønsker at påvirke udviklingen af læemidler til musikundervisningen, kan samles, pitche ideer og være med til at optimere læremidler til musikundervisningen.