Debat
0   171

Fordomme og citatfusk

Lærerstuderende Christina Hertz har i Folkeskolen nummer 16 fremsat en række kommentarer om en anmeldelse af bogen 'Urolige Børn'.

Hun er stærkt utilfreds med bogens indhold, ikke mindst med et afsnit i bogen, jeg har forfattet.

Artiklen fortsætter under banneret

Christina Hertz er naturligvis i sin fulde ret til at mene, at bogen er dårlig. Men når hun bevæger sig ind på et sprogbrug, som blandt andet implicerer ord som: unuancerede holdninger, useriøs, generalisering, vrøvl med videre, må man stille sig spørgsmålet, med hvilket formål hun har læst bogen. For at blive klogere? Næppe!

For at kunne harcelere over en række forfattere, der mener noget andet end hun? Sikkert.

Jeg vil ikke gå ind i en egentlig afvisning af hendes synspunkter på mit afsnit i bogen, men blot udtrykke mit håb om, at hun, inden studietiden er ovre, lærer at læse indenad. For hendes kommentarer er fyldt med egne fordomme, citatfusk og manglende 'helhedslæsning'.

For naturligvis er der tale om en debatbog, og naturligvis søger enhver skribent at overbevise læseren om netop sine synspunkter.

John Aasted Halse

formand for Børns Vilkår


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

LÆS OGSÅ