Blog
0   301

Mere af det samme - og lidt motion og bevægelse

Abonner på nyt om Dagbog: Pernille Kepler i dit personlige nyhedsbrev.

OBS: Du er ikke tilmeldt et personligt nyhedsbrev og får derfor ikke en mail med dine valgte emner/blogs. Tilmeld dig her

Her efter 3 dage med den helt nye og anderledes skole tager jeg mig selv i at stoppe op på gangen midt i en gangvagt. Eleverne er som de plejer - de ser glade, men lidt trætte ud, men det gør vi nok alle lige efter en lang ferie, når vi skal til at vænne os til at stå tidligt op.

Skolen er lige så slidt, som den plejer. Der står lige så mange håndværkerting rundt omkring - og toiletterne lugter ganske som de plejer.

Artiklen fortsætter under banneret

I timerne spørger jeg eleverne, om de oplever skolen som anderledes og mere spændende? Jeg prøver at lade være med at farve mit spørgsmål, men alene det at stille det, skal nok få nogen til at anklage mig for manipulation med børn. Elevernes svar kommer sammen med nogle vantro blikke, der signalerer "Tror du, vi er idioter?", men de svarer smågrinende: "Næh, der er bare blevet mere skole".

Og det er der - hos os. For der er ikke penge til to-lærer-ordninger, spændende ekskursioner og indkøb af sjove materialer. Og der har indtil nu ikke været tid til at planlægge anderledes undervisning. Vi arbejder i alle de timer, der er sat af - og det er ikke nok.

Dagens Ja-hat-bemærkning: Vi fik lov at flekse to timer før i dag, fordi lærerarbejdspladserne stadig ikke er færdige. Det var da dejligt - for chefen/forvaltningen/eleverne.

 

 


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ