Debat

Sammenligninger

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Tilhængere af den nye arbejdstidsaftale påstår, at man ikke kan opstille sammenligninger mellem den gamle arbejdstidsaftale og den nye, blandt andet fordi den nye indeholder det udvidede undervisningsbegreb, og fordi vi ikke ved, hvordan aftalen bliver udmøntet.

Hvis det synspunkt skulle holde, har vi godt nok sat vore skoleledere i en umulig arbejdssituation, for hver eneste leder skal igennem den øvelse med hver eneste lærer og børnehaveklasseleder, når vi står med et resultat. Nogle er allerede begyndt.

Synpunktet holder heller ikke.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Naturligvis kan vi sætte de to aftaler over for hinanden og se, hvor meget der skal forhandles lokalt, før der er balance i regnskabet.

De arbejdsopgaver, vi udfører i øjeblikket, skal også udføres fremover. Men der er ikke tvivl om, at alle de mange lokale forhandlinger vil blive tidskrævende for både skoleleder, tillidsrepræsentant, den enkelte lærer og kredsene.

- Og tid var jo dét, vi havde for lidt af!

Astrid Schjødt Pedersen

medlem af DLF's hovedstyrelse