Debat

En underliggende strøm

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Til lykke med jubilæet. Igennem 125 år har Folkeskolen informeret, provokeret og skabt rammer om faglig, politisk og kollegial debat både i og uden for folkeskolens arena.

Folkeskolen er et kendt og velrenommeret blad. Når nogen siger: »Det har jeg læst i Folkeskolen«, så er det ikke en sætning, der bruges til at betvivle udsagnet. Det signalerer derimod ordentlighed, refleksion og ønske om sober videndeling - ja, måske lige bortset fra et par enkelte debatindlæg i ny og næ!

Folkeskolen skal have ros for sine artikler, som heldigvis har en stor læserskare. Indholdsmæssigt kommer de vidt omkring, og mange kommer til orde med forskellige synspunkter. Både i og uden for folkeskolen har mange gennem tiden fået megen god og brugbar viden om pædagogik og undervisning, om børn og lærere, om skoler og skolepolitik. En særlig rose til bladets underliggende strøm af respekt for alle børn og for værdsættelsen og kampen for den fælles folkeskole i Danmark.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

I KL læser vi bladet med opmærksomhed. Folkeskolen er en absolut hovedopgave for kommunerne. Vi ønsker positiv medieopmærksomhed om folkeskolens store fortjenester - ikke mindst lærernes ihærdige indsats og succes med, at børnene lige siden folkeskolens start hvert eneste år er blevet dygtigere og dygtigere.

Og til sidst: www.folkeskolen.dk er super, hurtig og helt aktuel!