Debat

Analyse af regeringens skoleudspil ”Gør en god skole bedre”

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

På nedenstående link kan man læse min analyse af regeringens skoleudspil, "Gør en god skole bedre", fra december 2012. Konklusionen er:

"Vi har at gøre med et samlet teknokratisk system, der udelukker virkelige værdier og kundskaber til fordel for ”operative måltal”, ”resultater”, ”evidensbaserede metoder” etc., som skriver sig ind i en samlet anti-filosofi, der dækker alle fra 0-18 år gamle samt de tilhørende lærer- og pædagoguddannelser, og som omdanner vores skoleledere til kontraktbaserede mellemledere og vores lærere til undervisningseksperter og læringsdesignere. Det er ikke en skolereform. Det er en skolenedlæggelse."

Argumentet kan man læse via linket:

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

http://www.thomasaastruproemer.dk/analyse-af-regeringens-skoleudspil-gor-en-god-skole-bedre.html

Powered by Labrador CMS