Debat

Bunden er nået, men der er hul i spanden

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Den vidtgående specialundervisnings ureflekterede indtog i normalskolen er håbløst for kvalitetssikringen af undervisningen. Det ses rundt i hele landet, at kommunerne ikke vil sikre alle børn undervisning.

I Ballerup Lærerforening har vi undersøgt rummeligheden set fra lærerperspektiv. Se undersøgelsen på hjemmesiden www.kreds21.dk

Det er ikke opløftende.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Der vil komme alenlange artikler om konsekvenserne af kommunaliseringen af specialundervisningen i den nærmeste tid. Men til hvilken gavn?

Kære Bertel Haarder: Er kommunernes håndtering af specialundervisningsopgaven i overensstemmelse med folkeskoleloven? Hvad gør du for at sikre børn med særlige behov værdige undervisningstilbud i kvalificerede undervisningsmiljøer? Er tilsynet med kommunerne tilfredsstillende?