Forskning Visible learning
0   340

John Hattie: Ledere og lærere skal kende deres betydning

Alle skoleledere og lærere gør en forskel for eleverne, fortæller uddannelsesforsker John Hattie, bag hvad der er blevet kaldt undervisningens hellige gral, i sin nye bog Visible Learning for Teachers«.

Det vigtige er så at vide, om man gør en negativ eller positiv forskel, understreger han. Netop den viden er vigtig at synliggøre for læreren, fortæller John Hattie i International Alliance of Leading Education Institute's nyhedsbrev nummer 7 i år.

Artiklen fortsætter under banneret

»Det er vigtigt at vide, hvilken betydning vores indsats har for elevernes læring. En skole kan bruge den viden til at beslutte, hvorvidt man skal ændre praksis. Mange skoler antager, at de skal foretage ændringer, uden at vide hvad de helt specifikt gør i forvejen. Min pointe er, at skolerne kun kan tage sådan en beslutning om ændringer, hvis de ved, om de gør en positiv forskel eller ej«, siger han.

Læs mere på www.intlalliance.org eller læs John Hatties bog »Visible Learning for Teachers«.


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ