Forskning Indskoling
0   535

DPU sætter fokus på didaktik i indskolingen

I oktober-udgaven af tidsskriftet »Cursiv«, som udgives af Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, kaster en række forskere sig over didaktik og socialisering i daginstitutioner og indskoling.

Blandt andet undersøger Anders Skriver Jensen i artiklen »Didaktik i dagtilbud og indskoling: To modtræk til det målbare børneliv«, hvordan det uddannelsespolitiske fokus på blandt andet målbare resultater og kvalitetssikring tvinger forskere og praktikere på området til at bruge helt bestemte metoder for at indfri politikernes forventninger. Mål og midler er i stadig mindre grad til forhandling, og de er ikke i samme omfang som tidligere underlagt demokratisk debat.

Artiklen fortsætter under banneret

Herudover kan du blandt andet også læse om, hvorfor aktivitet og bevægelse i børns læreprocesser er vigtigt for deres udvikling, og hvordan det afspejler sig i deres børnetegninger.

Læs tidsskriftet »Cursiv« på www.edu.au.dk/cursiv


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ