Forskning

Styrken ved 
Ny Nordisk Skole

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Det nye nummer af »Kognition & Pædagogik - Tidsskrift om gode læringsmiljøer« har Ny Nordisk Skole som tema.

»Styrken ved fortællingen om Ny Nordisk Skole er, at den er egnet til at skabe positiv medvirken fra lærerne«, skriver professor Per Fibæk Laursen. Og lærernes engagement er nødvendigt, hvis kvaliteten i undervisningen skal hæves, fastslår professoren.

»Det har vi set i forhold til at hæve elevernes læseniveau i indskolingen og i forhold til at begrænse mobning«, tilføjer han.

Der er også artikler af blandt andre Marianne Jelved, Hans Henrik Knoop og Niels Egelund.

Læs om »Kognition & Pædagogik - Tidsskrift om gode læringsmiljøer« på Dansk Psykologisk Forlags hjemmeside dpf.dk