Forskning Dansk
0   380

Kunst 
styrker dine elevers læring

Pilotprojekter på danske folkeskoler tyder på, at kunst i undervisningen gør det lettere for eleverne at lære for eksempel grammatik.

»På en skole i Vejle Kommune brugte vi animationskunst i dansk og matematik. I dansk lavede eleverne korte tegnefilm, som lærte dem nogle grundlæggende grammatiske kundskaber. Filmene skulle handle om en person - 'subjekt' - der gjorde noget - 'udsagnsord' - og som havde en egenskab - 'tillægsord'«, siger forskeren bag projektet, Tatiana Chemi, lektor ved Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, til videnskab.dk

»Både lærerne og eleverne kunne bagefter konstatere, at det var nemmere at lære om grammatik på den måde. Eleverne havde ikke engang bemærket, at de have lært noget. Men de kunne huske og anvende grammatikken. Og samtidig havde de haft det enormt sjovt«, 
tilføjer forskeren.

Læs artiklen »Kunst gør det let at 
lære grammatik« på videnskab.dk til højre.

Artiklen fortsætter under banneret


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ

Netværket for danskundervisning er for alle, der underviser i eller interesserer sig for faget. I samarbejde med Dansklærerforeningen.

Læs mere om de faglige netværk
Nu får du et nyhedsbrev (inkl. fagrelevante annoncer) fra netværket. Du kan ændre dine valg af nyhedsbreve på din profilside.
17.438 andre er allerede tilmeldt