Lærer til lærer

En infrastruktur for praksisfællesskabet

Folkeskolen får i disse år hårdbehandling af folk der kun vil os det gode! De følger den vej som Kant nåede til, men det gode er det bedstes værste fjende – og det bedste kender vi kun selv! Hvis vi erkender dette og nu ikke vil det gode, så må vi finde alternativ til Kants imperativ! Værnet mod det gode vilje finder vi i fællesskabet, et fælleskab som dog også forfalde og forføre os. Hvordan opdager vi fællesskabets forfald, og hvilken forskel kan folkeskolen gøre for fælleskabet? Her vil jeg fremlægge en lille hypotese om opblomstringen og konsekvensen af de værdibaserede fælleskaber, og dermed argumentere for en praksisfællesskabs teknologi som alternativ…

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.