Blog
25   721

Metodefriheden under hård behandling

Abonner på nyt om Canadabloggen i dit personlige nyhedsbrev.

OBS: Du er ikke tilmeldt et personligt nyhedsbrev og får derfor ikke en mail med dine valgte emner/blogs. Tilmeld dig her

Professor Ben Levin gav et meget klart svar på, hvad der ikke giver forbedrede resultater i skolen - og jeg tror på, at vi bliver flere og flere, som er meget enige om den sag...

Dagens intense program rummede bl.a. et eksklusivt møde med Professor Ben Levin på Ontario Institute for Studies in Education. Set med danske lærer-øjne var det mest opsigtsvækkende budskab, at vi skal skille os af med metodefriheden! At idealet må være, at al undervisning baseres på VIDEN om, hvilke metoder, der virker og at det derfor er de metoder man gør brug af. Nogen vil sikkert undre sig over, hvorfor jeg betragter det som et opsigtsvækkende budskab og til jer, der gør det, er der blot at sige tak. Til jer andre, som bliver en anelse ængstelige allerede ved overskriften, er sagen straks mere kompleks. For så snart man drøfter metodefrihed, er der en tendens til at ærmerne rulles op og forsvarsposituren indtages. Som om metodefriheden er en velerhvervet rettighed. Men glem det. Danske børns læringsudbytte er ikke en lotteriseddel...!

Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ