Lærer til lærer

Folkeskolens infrastruktur for omtanke!

Folkeskolen har ikke ét formål, men kloge kvinder og mænd har, kort fortalt, skabt folkeskolen for at vi alle skal lære at skabe værdi i og for samfundet! Hvilke værdier vi skal skabe det kæmper politikkerne om. Derved består folkeskolens primære postmoderne udfordring består i at beskytte vores børn(!), således at de selv kan bestemme hvad det er de vil bruge livet på. Hvordan kan vi - forældre, lærerne - skabe en folkeskole som løfter denne opgave med maksimal effekt? En lille ganske del af den opgave kan bestå i at styrke alle folkeskolernes infrastruktur, ikke bare gennem samarbejde med ved at lære eleverne at samarbejde. En enkel og ligetil model er allerede nu tilgængelig, og dette er en lille introduktion til hvordan vi kan skabe en infrastruktur for omtanke i folkeskolen!

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Powered by Labrador CMS