Forskning Historie
0   408

Grundbog til historie­lærere

KvaN er på banen med en ny grundbog 
for lærerstuderende og historielærere, 
»Historiepædagogik«. Det er en antologi med artikler om for eksempel »Faglig identitet«, »Et historiedidaktisk overblik« og »Hvordan lærer børn historie?« Sten Larsen skriver om »Historiefaget i mere end 100 år« og konkluderer:

»Vi må med andre ord skabe en historieundervisning, hvor det ikke er en eksklusiv fortid, der er undervisningens første og vigtigste udgangspunkt, men refleksionen over fortiden i forhold til elevernes livsforståelse og forforståelse, der er aksen. Det, som former vores historiebevidsthed i livet - og ikke eksklusivt det, som videnskabsfaget kalder historie - må ind i historieundervisningen. Det er genstandsfeltet«.

Læs mere på www.kvan.dk

Artiklen fortsætter under banneret


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ

Historie- og samfundsfagsnetværket er for alle, der underviser i eller interesserer sig for de to fag. I samarbejde med foreningen Falihos.

Læs mere om de faglige netværk
Nu får du et nyhedsbrev (inkl. fagrelevante annoncer) fra netværket. Du kan ændre dine valg af nyhedsbreve på din profilside.
1.501 andre er allerede tilmeldt