Forskning
0   458

Glade børn lærer mere

En ny undersøgelse vil kortlægge, hvordan det påvirker elevernes indlæring, trivsel, selvværd, positivitet og optimisme at arbejde med positiv psykologi på seks forskellige skoler i Holbæk, Kalundborg, Sorø, Taastrup og Frederiksberg Kommuner, som har fokus på at øge trivselen hos den enkelte såvel som i klassen, udvikle selvværd, skabe mere tolerance og positivitet og herved skabe de bedste forudsætninger for læring.

Undersøgelsen er en del af et kandidatspeciale i pædagogisk psykologi af lærer Louise Tidmand, som tidligere i år udgav bogen »Min Glade Bog - 25 øvelser, der giver gladere børn og forældre«.

Artiklen fortsætter under banneret

Læs mere om projektet på glaedeogborn.dk


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ