Elsebeth Hansen er lærer på Nyborg Heldagsskole. Klik på næste billede. Foto: Hung Vu

Vi får ekstern supervision

Elsebeth Hansen, lærer på Nyborg Heldagskole: ”Pause for os er samvær med vores børn. Det er børn, der har de rigtig rigtig svært, og de skal have voksne til at guide dem hele tiden. Vi aftaler alt, for børnene har meget brug for ro”.

Publiceret
Foto: Hung Vu

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

"Vi spørger vores makker: har du brug for en kop kaffe? Eller for at gå på kontoret lidt?"

Vi skal ledes til pause

"Der kan være dage, der er hårde. Når jeg er på skolen, er jeg "på". 23 klokketimer konfrontation om ugen og så møder. Så der er dage, hvor jeg er godt træt, når jeg går hjem. Men jeg kan altid ringe til min kollega, hvis jeg har behov for det, og jeg får god energi fra kolleger".

Det nytter ikke at køre videre på flad cykel

"Vi får ekstern makker-supervision og også team-supervision. Og det er rigtig godt. Vi er gået fra at være en "familie" til at være en større organisation, og vi bruger supervisionen. Jeg er lærer i en gruppe med 6-18-årige med tilknytningsforstyrrelser. Alle er anbragte børn. De skal gå på heldagsskolen hele deres skoletid. Ingen af eleverne arbejder sammen. De kan nærmest ikke lave noget sammen. De sidder i hver deres boks. De kan ikke mærke om de sveder eller fryser, så det handler om at pille al stress af dem. Alt er planlagt, alt skal være roligt, men til gengæld skælder vi sjældent ud".

"Jeg cykler en pæn tur til og fra skole hver dag. Dér får jeg renset hovedet".

Synes du også, du har en god grund til ikke at holde pause?

Fakta om stress