Forskning Sociale medier
0   397

Forsker: Brug sociale medier i undervisningen med omtanke

Lærernes erfaringer med sociale medier er komplekse, viser en ph.d.-afhandling af den svenske gymnasielærer Niclas Ekberg. De sociale medier er nemme at bruge, men man bør ikke overvurdere nytten af dem, ej heller overdrive brugen af dem, hvad enten man er lærer eller elev, mener Niclas Ekberg. Sociale medier er en resurse, som motiverer og stimulerer eleverne, men de kan ikke uden videre bruges til pædagogisk udvikling og en rigere læring i skolen. De skal tænkes ind i en overordnet strategi og vision for undervisningen, pointerer Niclas Ekberg.

Læs afhandlingen »Lärares möten med sociala medier: applikationer i behov av explikationer« på www.skolporten.se

Artiklen fortsætter under banneret


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ

It-netværket er for alle, der underviser i eller interesserer sig for it i folkeskolen. 

Læs mere om de faglige netværk
Nu får du et nyhedsbrev (inkl. fagrelevante annoncer) fra netværket. Du kan ændre dine valg af nyhedsbreve på din profilside.
1.861 andre er allerede tilmeldt