Forskning

Forsker: Brug sociale medier i undervisningen med omtanke

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Lærernes erfaringer med sociale medier er komplekse, viser en ph.d.-afhandling af den svenske gymnasielærer Niclas Ekberg. De sociale medier er nemme at bruge, men man bør ikke overvurdere nytten af dem, ej heller overdrive brugen af dem, hvad enten man er lærer eller elev, mener Niclas Ekberg. Sociale medier er en resurse, som motiverer og stimulerer eleverne, men de kan ikke uden videre bruges til pædagogisk udvikling og en rigere læring i skolen. De skal tænkes ind i en overordnet strategi og vision for undervisningen, pointerer Niclas Ekberg.

Læs afhandlingen »Lärares möten med sociala medier: applikationer i behov av explikationer« på www.skolporten.se