Debat

Grænser for rummelighed

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Der er behov for større opmærksomhed på kommunernes håndtering af specialundervisningen. Kompasset peger mod billigere og dårligere løsninger.

I denne debat skal det gøres væsentligt mere tydeligt, hvilke skolefaglige grænser der er for rummelighed. Den rummelige skole skal ikke blive en skraldespand til børn, der har brug for specialundervisning. Inklusion er ikke midlet til at nå målet om mere faglighed i folkeskolen. Hverken skolefaglig faglighed eller specialpædagogisk faglighed.

Derfor skal hovedstyrelsesvalget have kandidater, som har konkret erfaring og viden fra området og kan tale både den organisationsfaglige og den skolefaglige sag.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Dette nås ikke alene med de mange kredsformænd, som stiller op til hovedstyrelsen, da de for længst har lagt lærerjobbet bag sig.

Blandt de tidligere amtsspecialskolers tillidsrepræsentanter er der behov for en kandidat. Det er en af grundene til, at jeg stiller op til hovedstyrelsen.