Debat
0   85

Grænser for rummelighed

Der er behov for større opmærksomhed på kommunernes håndtering af specialundervisningen. Kompasset peger mod billigere og dårligere løsninger.

I denne debat skal det gøres væsentligt mere tydeligt, hvilke skolefaglige grænser der er for rummelighed. Den rummelige skole skal ikke blive en skraldespand til børn, der har brug for specialundervisning. Inklusion er ikke midlet til at nå målet om mere faglighed i folkeskolen. Hverken skolefaglig faglighed eller specialpædagogisk faglighed.

Artiklen fortsætter under banneret

Derfor skal hovedstyrelsesvalget have kandidater, som har konkret erfaring og viden fra området og kan tale både den organisationsfaglige og den skolefaglige sag.

Dette nås ikke alene med de mange kredsformænd, som stiller op til hovedstyrelsen, da de for længst har lagt lærerjobbet bag sig.

Blandt de tidligere amtsspecialskolers tillidsrepræsentanter er der behov for en kandidat. Det er en af grundene til, at jeg stiller op til hovedstyrelsen.


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

LÆS OGSÅ