Debat

Fantastisk godt brød

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Hvad formålet er med den undersøgelse af elevplaner, der er tilrettelagt og iværksat af det ministerudpegede, elevplansbegejstrede formandskab for »Evalueringsrådet«, præciserer Katja Munch Thorsen, områdechef, Danmarks Evalueringsinstitut, i Folkeskolen nummer 18.

Katja Munch bekræfter, at der er tale om casestudier på seks skoler, der gennem længere tid har valgt at satse på elevplaner. Hun tilføjer, at undersøgelsen er lagt sådan til rette for at sikre, at den »... afdækker netop erfaringer - og ikke holdninger og intentioner«.

Det svarer til, at byens bagerlav beder bagermestrene bedømme deres egne brød ud fra den betragtning, at ingen ved mere om dem end de. Jeg gætter på, at resultatet af en sådan »undersøgelse« vil vise, at brødene smager fantastisk godt. Og skam få den, der tænker ilde derom.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler