Anmeldelse Dansk
0   190

Reklame i virkeligheden

Fakta



<p>Forfatter: Kim von Irgens-Bergh og John Hird</p><br /><p>155 kroner, 155 sider</p><br /><p>Forlag: Alinea</p>

Når man spørger elever i udskolingen om, hvilke emner de synes har været mest motiverende i dansk, nævner de tit reklamer. De synes, det er vedkommende, noget fra deres egen dagligdag, som det er godt at vide noget om. Kim von Irgens-Bergh og John Hird, to reklamefolk, har udgivet deres bud på et undervisningsmateriale om reklamer. "Reklame i virkeligheden" er en ny udgivelse i serien "Tid til Dansk i overbygningen", der allerede nu indeholder andre gode udgivelser.

Artiklen fortsætter under banneret

"Reklame i virkeligheden" er et rigtigt godt materiale om reklamer og de tanker, der bliver gjort, når en kampagne skal planlægges. Bogen har meget lækkert for øjet, der er mange illustrationer og bokse, som skal motivere læserne, men tag ikke fejl, bogen har et højt fagligt niveau og gennemgår grundigt de processer, der foregår på reklamebureauerne. Bogen er fyldt med opgaver, især åbne, der får eleverne til at diskutere og reflektere. Herved giver forfatterne nogle gode redskaber til eleverne, så de nemmere gennemskuer reklamernes funktion. "Reklame i virkeligheden" vil sammen med et forløb om billedanalyse give eleverne et stærkt fundament til at forblive kritiske modtagere, når de møder reklamer. Kan klart anbefales som klassesæt.


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ

Netværket for danskundervisning er for alle, der underviser i eller interesserer sig for faget. I samarbejde med Dansklærerforeningen.

Læs mere om de faglige netværk
Nu får du et nyhedsbrev (inkl. fagrelevante annoncer) fra netværket. Du kan ændre dine valg af nyhedsbreve på din profilside.
3.202 andre er allerede tilmeldt