Debat
0   114

Test bør præge undervisningen

Det mest forbløffende er ikke, at nogen (mange) på seminar om de nye nationale test i Aalborg (omtalt i Folkeskolen nummer 46) udtrykker bekymring for, om de nationale test kommer til at påvirke undervisningen, selv om det vel nok er usædvanligt, at man på et introduktionskursus i brugen af et pædagogisk hjælpemiddel spørger til, hvordan man undgår, at hjælpemidlet får nogen effekt. Det mest forbløffende er, at Undervisningsministeriets chefkonsulent Jacob Wandall ikke forsikrer, at det skam da er meningen, at den daglige undervisning selvfølgelig skal bære præg af testresultaterne. Især hvis disse er dårlige. Hvorfor skulle man ellers teste?

Forkortet af redaktionen

Artiklen fortsætter under banneret


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

LÆS OGSÅ