Debat

Test bør præge undervisningen

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Det mest forbløffende er ikke, at nogen (mange) på seminar om de nye nationale test i Aalborg (omtalt i Folkeskolen nummer 46) udtrykker bekymring for, om de nationale test kommer til at påvirke undervisningen, selv om det vel nok er usædvanligt, at man på et introduktionskursus i brugen af et pædagogisk hjælpemiddel spørger til, hvordan man undgår, at hjælpemidlet får nogen effekt. Det mest forbløffende er, at Undervisningsministeriets chefkonsulent Jacob Wandall ikke forsikrer, at det skam da er meningen, at den daglige undervisning selvfølgelig skal bære præg af testresultaterne. Især hvis disse er dårlige. Hvorfor skulle man ellers teste?

Forkortet af redaktionen

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler