Debat

»Trin for Trin« er godt

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Det var med stor forundring, at jeg læste artiklerne om »Trin for Trin« i Folkeskolen nummer 16-17.

Jeg har brugt materialerne i flere år, og både elever og forældre er glade for undervisningen.

Behandlingen af materialet i bladet virker nærmest som et forsøg på latterliggørelse - se forsiden.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Og tonen i artiklerne er bedrevidende og nedladende. Der bliver talt ned til os - alle os, der har brugt materialerne gennem flere år.

Sig mig, hvad er meningen? Er det det, Folkeskolen forstår ved en seriøs analyse af et undervisningsmateriale.

I burde åbne op for en bred debat omkring brug af mange forskellige materialer til social træning.

Se så at komme i gang.

Svar

»Trin for Trin«-artiklerne i nummer 16-17 er netop tænkt som indledningen til en debat om social træning. Der blev fulgt op med interviewet med Per Kjeldsen i nummer 18 og med Bill Rogers i denne uge.

Jeg er ked af, at artiklerne kan opfattes som nedladende, det var selvfølgelig ikke hensigten.

Thorkild Thejsen, chefredaktør