Debat

»Trin for Trin« bruges og virker

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Kenneth Jakobsen Bøye skriver i en artikel om »Trin for Trin« i Folkeskolen nummer 16-17, at systemet ikke hører hjemme i folkeskolen.

Jeg var med til at fordanske »Trin for Trin«. Det var en spændende udfordring, netop fordi det både skulle oversættes og tilpasses danskere.

Da arbejdet var færdigt, kunne jeg slet ikke forestille mig, at det skulle blive så udbredt i folkeskolen, og i øvrigt også i børneinstitutioner, som det er blevet.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Venner og kolleger over det ganske land, som vidste, at jeg havde været med i arbejdet, var selvfølgelig flinke til at fortælle, at nu havde den skole også købt systemet. Det blev brugt på den og den skole, og det virkede efter hensigten.

Det var overraskende, blandt andet fordi »Trin for Trin« koster mange penge.

Jeg ved godt, at jeg ikke kan udarbejde statistik på baggrund af, hvad tilfældige venner/kolleger fortæller, men jeg har alligevel lyst til at udtrykke min undren over, at Kenneth Jakobsen Bøye kan nå frem til en så kategorisk og generaliserende overskrift, når nu det findes, bruges og virker (i et eller andet omfang) i folkeskolen.