Debat

Madsen som sidegevinst

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

At min »Kommentar« i Folkeskolen nummer 9 skulle reflekteres i det Vagn Madsenske spejlkabinet, var en risiko, jeg ikke lige havde tænkt over. Sket er sket, og der er imidlertid kommet noget godt ud af det. Nemlig en præsentation af et klart syn på undervisning, lærerrolle og elevforudsætninger - samt et endnu mere klart eksempel på argumentationsteknik. Vagn Madsens tekst kan derfor indgå i læreruddannelsens undervisning - både i pædagogiske emner og, som en sidegevinst, også i argumentationsanalyse. Det vil jeg da overveje.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler