Folkeskoleforlig
0   291

Vi bliver gode til test

»Ændringen af formålsparagraffen udtrykker et andet skolesyn. Men det, der virkelig vil ændre skolen, er den indsnævring af undervisningen, som sker med indførelsen af de kvalitetssystemer, som testene bliver en væsentlig del af. For der er ingen tvivl om, at når for eksempel en fysik/kemi-lærer ved, at der er en national test i fysik/kemi efter 8. klasse, og elevernes resultater i den test vil være noget af det, der skal indgå i skolens kvalitetsrapport, så vil man bruge frygtelig meget tid på at sikre, at eleverne kan det, man ved, der bliver testet, og dermed bliver testen styrende for undervisningen. Det er ganske uundgåeligt. Det er ikke bare noget, vi tror, det er noget, al forskning viser. Vi bliver gode til test, og vi bliver formentlig også bedre til Pisa, men vores elever bliver ikke gode til det, som de får brug for, når de forlader skolen«.

Anders Bondo Christensen, formand for DLF

Artiklen fortsætter under banneret


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ