Debat

Kvalitet er ikke entydig

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Vagn Madsen bebrejder os i Folkeskolen nummer 1-2 vore betænkeligheder ved uden videre at overtage evidensbegrebet fra sundhedssektoren. Lad os præcisere:

Naturligvis skal folkeskolen dokumentere resultater. Naturligvis skal pædagogikken være praktisk anvendelig. Hvad vi advarer imod, er forestillingen om, at man kan forske sig frem til præcise og detaljerede anvisninger på, hvordan undervisningen i folkeskolen skal være. Vi ved fra eksisterende forskning, at god undervisning kan antage mange forskellige former. Hvis man forsøger at udarbejde opskrifter eller manualer for undervisningen, forringer man dens kvalitet.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler