Debat

Alt eller intet

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Det var med nogen forbavselse, at jeg på forsiden af Folkeskolen nummer 1-2 læste følgende tekst: »Alt kan ikke måles«.

»Det kan de ikke mene«, tænkte jeg.

Hvis man nemlig siger: »Alt kan ikke måles«, betyder det nødvendigvis: »Det gælder om alt, at det ikke kan måles«, med andre ord: »Intet kan måles«.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Da jeg fandt dette udsagn åbenlyst forkert og ikke troede, at denne betydning kunne være meningen med udsagnet, sluttede jeg mig til, at der skulle have stået: »Ikke alt kan måles«, hvilket helt modsat betyder, at noget ikke kan måles, men at der muligvis eller sandsynligvis også er noget, der kan.

Svar

Der skulle naturligvis have stået »Ikke alt kan måles«.

Kay Christensen, redaktionssekretær, Folkeskolen