Debat
0   196

Ikke ene om at lukke øjnene

Svar til Knud Frandsen (Folkeskolen nummer 1-2): Forhåbentlig har jeg ikke i mine indlæg udtrykt en falsk forestilling om, at al uddannelse var optimal i folkeskolen, før den fra at være en uddannende børneskole endelig overgik til fuldt ud at blive et stykke ideologisk vraggods i 1993. Vist var der tabere i den delte folkeskole også før 1975. Men pointen er, at skolen i dag mere end tilstrækkeligt dokumenteret er indrettet på med udelthedens og den ekstreme rummeligheds sammenrodede elevklientel at producere tabere og svigte de bogligt velbegavede ved at lade dem betale prisen for en virkelighedsfjern illusion om, at deres tilstedeværelse i sammenrodet hindrer de svage i at ende som tabere. Måske gemmer livsløgnen sig nok så snedigt bag Knud Frandsens påstande om vore dages reducerede antal funktionelle analfabeter, der dog er stort nok til at ryste offentligheden og vide fagkredse og til at sætte sig spor i de fleste videregående uddannelsers uddannelsesplanlægninger. Men Knud Frandsen er jo mildt sagt ikke ene om at lukke øjnene bag tornerosehækken for vore dages uddannelsesfadæse. Så han er da i godt og trygt selskab med vinden behageligt i ryggen.

Artiklen fortsætter under banneret


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

LÆS OGSÅ

Vind hotelophold i julekonkurrencen

Så er det blevet juletid, og folkeskolen.dk har i den anledning en julekalender, hvor du hver dag frem til juleaften kan finde dagens låge-opslag med en præmie på vores Facebookside. Du er også med i lodtrækningen om hovedpræmien, hvor du kan vinde et weekendophold for to på et af de lækre Sinaturhoteller. Tjek vores Facebookside hver dag i december for at være med!

Deltag i konkurrencen