Debat

Godt ord igen

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Forskning er ikke værdifri. Forskning anvendes i bestemte sagers tjeneste. Det er forskningens pligt at forholde sig kritisk til sit eget grundlag og sine resultater. Det handler om validitet og reliabilitet. Professor Niels Egelund optræder ofte i medierne enten direkte adspurgt eller refereret. Det er alt sammen fakta.

Læsekonsulent Alex Braüner (Folkeskolen nummer 25) efterlyser fakta og siger »føj for helvede« til min anvendelse af tilsyneladende provokerende sproglige metaforer for at karakterisere nogle af professor Niels Egelunds meninger og adfærd i de offentlige medier.

Min begrundelse for at anvende disse metaforer var at skabe en særlig opmærksomhed på det specialpædagogiske felt og i den forbindelse særligt den vidtgående specialundervisning. Det fremgår tydeligt i den øvrige del af mit debatindlæg.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Opmærksomhed har det skabt, men det er læst med særlige briller, hvis mit indlæg har at gøre med inkompetente dialogformer, middelmådig intelligens, mangelfuld empati eller utilstrækkelig socialisering. Egenskaber for en personkreds, som Alex Braüner uden at kende mig næsten injurierende pådutter mig at tilhøre.

Jeg ønsker ikke at fortsætte denne del af debatten, så for mit vedkommende er dette indlæg en afsluttende replik.