Debat

Naivistisk skønmaleri

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Selv om jeg ikke her og nu kan give præcise anvisninger på, hvorledes forberedelsesfaktoren kan differentieres, må jeg alligevel bede Anni Herfort om en grundig forklaring på, hvorledes omfanget af rettearbejde kan udlignes hen over den enkelte lærers arbejdsliv med skiftende fag og klasser (Folkeskolen nummer 38). Hvis det argument skal tages alvorligt og ikke opfattes som naivistisk skønmaleri, må det begrundes.

Johnny Rasmussen

Lumby Skole

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Svar:

Du henviser til et svar, som jeg gav i Folkeskolen nummer 38 - uden at du dog citerer helt korrekt fra det, jeg svarede.

Jeg mener fortsat, at mit svar er dækkende både i forhold til det principielle om fagenes ligeværd og i forhold til det tekniske om, at forberedelsestiden er aftalt som en akkord.

Foreningen har på nuværende tidspunkt modtaget alle kredsenes overenskomstkrav, og jeg vil i den forbindelse gerne gøre opmærksom på, at ingen har stillet krav om at genindføre rettereduktionen eller i øvrigt at differentiere forberedelsesfaktoren.

Anni Herfort Andersen

formand for DLF

Powered by Labrador CMS