Debat

En teknologisk tid

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Hvis der var blevet lagt samme entusiasme, energi, tid og penge i den pædagogiske debat og handling med hensyn til skolebørns adfærd og holdning til skole/lærere samt forældres ansvarlighed i forhold til deres børns opvækst og udvikling, som der er blevet lagt i informationsteknologien i undervisningen, ville vi se en folkeskole i udvikling fagligt, kreativt og menneskeligt.

Desværre er bevidstheden på det socialpædagogiske område endnu ikke tilstrækkelig udviklet til at erkende og handle ud fra erkendelsen, derfor tillægges de teknologiske fremskridt på nuværende tidspunkt så stor værdi.

Heldigvis vil denne massive, materielle satsning af sig selv føre til, at vi meget snart må se på de menneskelige faktorer i den sammenhæng, og en specifik debat i den anledning vil kræve en generel drøftelse og stillingtagen til ansvar, værdier, etik, moral med mere.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Ingelise Hallengren

Brønshøj