Delegerede diskuterer læsning

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

elv om de delegerede ikke skal diskutere skoleledernes fremtidige rolle i Lærerforeningen på Skolelederforeningens repræsentantskabsmøde på onsdag, får de nok at tale om. De skal blandt andet tage stilling til bestyrelsens forslag til en strategi- og handleplan.

På forhånd peger Gert Rosing på to områder, som kan få betydning for medlemmerne i det kommende år.

Det ene indsatsområde handler om læsning. Bestyrelsen vil arrangere en konference, som skal give lederne et bedre pædagogisk-fagligt grundlag og gøre dem i stand til at vurdere de organisatoriske betingelser for at udvikle undervisningen.

Og så vil Danmarks Skolelederforening forberede sine medlemmer på politiske krav om, at skolens pædagoger og lærere i højere grad arbejder sammen.

Skolelederforeningen vil sætte fokus på temaer som samordnet indskoling, samarbejde mellem skolefritidsordning og skolens undervisning, arbejdet i pædagogisk råd og skolebestyrelsens opmærksomhed på skolens samlede pædagogiske aktiviteter.stan

Powered by Labrador CMS