Debat

Mistroen breder sig

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

'Skallesmækkende mimoser' kalder lærerhøjskolelektor, ph.d. Mads Hermansen lærere, der kræver forståelse, men ikke tåler kritik.

Tak til Folkeskolen, der kalder ham faglig uetisk, fordi han politiserer under dække af forskning. Jyllands-Posten og Information undersøger ikke Hermansens empiriske niveau, når blot der udnævnes nogle syndebukke for skolens almindelige tilstand. Hermansen virker lidt hjemmegjort, så ufrivilligt får han mistroen til at brede sig, for snyder han lige så meget på indholdssiden, når det gælder empirien bag undervisningsdifferentiering, læring, tværfaglighed, hvert barn sit centrum? Skulle Hermansen smækkes en skalle tilbage, så var det fristende at karakterisere hans mundtlige udtryk som affekteret og med ondt i vokalernes artikulation, jævnfør Hermansens optræden i Morgenmagasinet 13. august - og det er ganske empirisk.

Torben Thomsen

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Aars