Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Han tilhører det ikke-undervisende, pædagogiske over-Danmark. Laver undersøgelser. Videnskabelige - indimellem!
Han behersker suverænt det pædagogiske nysprog med dets termer og absolutter! Hvor udvikling er et nøglebegreb - et mantra, der lammer al sund fornuft og dømmekraft hos anderledes tænkende!
Han er pædagogisk fundamentalist!
Han er med til at diktere den pædagogiske dagsorden i Danmark.
Han er 'forsker' i folkeskoleforhold. Og i den egenskab en 'Skidtmads', der forpester tilværelsen for mange undervisende folkeskolelærere!
Han risikerer aldrig noget selv. Har intet ansvar - ikke engang moralsk. Lever i sin pædagogiske science fictionverden. Sidder bekvemt på sidelinjen. Mener og dømmer! Hepper og udvikler!
Han er for fej til at diskutere med en af 'de tre-fire mest vedholdende læserbrevsskribenter i Folkeskolen'.
Han ved noget om lærerpersonligheder, som andre ikke ved!
Og lad ham dog! Lad os ikke anfægte hans stjernestund. Ikke vredes, men udnævne ham til folkeskolelærernes krammedyr i 1997!
Sig navnet: Mads Hermansen.
Niels Christian Christensen
Bagterpskolen, Hjørring