Debat

Skoleprodukter

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Viceskoleinspektør Vagn Madsen, Brønderslev, har vist ideer og anskuelser. Hans sprog og formuleringer skal jeg heldigvis ikke give karakter - det kunne let blive en boomerang. Er udgangspunktet - Madsens og andres - at skolens opgave per definition ud over at skulle opbevare og holde tilsyn med børn, når forældrene er forhindret i det, også skal bibringe børnene lærdom og nyttige kundskaber, er der nok bred enighed.

Diskussionen om, hvorvidt det er vigtigst, at nemme, søde dresserbare børn lader sig indfange af lærerens fornøjelse over sit herredømme over logaritmer, eller at resten af børnene skal have lov til at sjippe og så videre, kort sagt være børn, den diskussion står ikke lige foran sin afslutning.

Hvad vi er enige om, det er, at det er produkter fra skrivebordene og snakkepultene, man haver at rette sig efter.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Carl Severin

Køge